Öppettider



onsdag 17 januari 2018

Sol!


Det ligger ett tunt, fint, vitt täcke med snö över Lille Kulle och solen tittar fram, härligt! Fåglarna är lite rusiga av det härliga ljuset precis som vi.
Passar väl bra att njuta av Solkatterna en dag som denna.
Vi har just fått iväg allt vårt nya material till QuilteMagasinet (nya nordiska tidningen) men kan såklart inte lägga ut några bilder på det än.

På morgonpromenaden idag så lyssnade jag som vanligt på en pod och då och då när jag går där i min egen lilla värld så tänker jag på en kund som en gång förkastade min vana fullkomligt då det var gott nog att bara lyssna på naturen och fåglarna när man var ute och gick. Jag kan hålla med henne att det också är bra för själen men det ena utesluter ju inte det andra.
Idag så var det dock lite annorlunda för trots att det var tidig morgon och mörkt så slog ljudet av fågelkvitter igenom och hördes även om jag lyssnade på min pod. Till slut så blev jag nyfiken och plockade ur pluggarna för att höra var fågeln höll till och varför den så glatt följde efter med sitt kvittrande. Dödstyst! Det var alltså podden som bjöd på fågelkvitter i bakgrunden, återigen skänkte jag min kund en liten tanke. Det ena utesluter inte det andra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar