Öppettider



fredag 24 februari 2017

Knallgula drömmen


För två år sedan sprang jag på en knallgul väska och blev förälskad vid första ögonkastet. Eftersom väskan kostade typ en halv bondgård så blev det inte mer än en dröm men alltsedan dess har jag letat efter nån gul väska som tilltalat mig men det har verkligen inte funnits många på marknaden.

Så i torsdags när vi byggt färdigt vår monter och gick för att gotta oss på antik och samlarmässan så hittade jag den! Inte den snordyra utan en som lätt kunde ersätta den och då slog jag till!
Nu ska den få förgylla min gråsvarta garderob framöver.

Eftersom jag ska ha en plånbokskurs i nästa vecka så sydde jag en matchande börs, dels för att finslipa mitt minne och dels för att det var så inbjudande att jag inte kunde motstå.


Inredningen i väskan hade i stort sett samma mönster som vi hade i metervara och resten gav sig självt.


Är du förresten sugen på kursen så har jag två platser kvar se mer info här. Tygerna hittar du här, mönstret här och mellanläggen här.



Fyllde en prick med gul tråd för att skoja till utsidan lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar